2006-11-06

Svårt pricka tangenterna

Ok. groggy och hittar knappt tangenterna. Orkar inte förklara mitt tillstånd. Ni som känner mig vet vad jag menar. Ni andra får klura på det ett tag.

Dagen har bestått av degande i en fet soffa med en fet pizza, snackande med polare som ej behagat gå hem från igår, vilket bara är nice. Charlie var något avvisande, jag blev avundsjuk. Men men, med tiden insåg han vem som var som var hans uppfödare.


Satt o njöt av den nya tapeten som S.S smällde upp igår på ett kick. Hennes syster hjälpte också till.

Lovely.
Blev ett helt annat hem. Nu vill man sitta i den hörnan o mysa hela dagen. Sen var det fest för alla de som ville ära mig med sin närvaro. Resten av gästerna, de bjudna hade nåt bättre för sig så...de missa nåt riktigt shysst.

Skitsamma.
Börjar tröttna på en del och undrar om det är värt att bjuda dem till nästa. Samvetet får väl tala till er. Inget krav på att bjuda igen...absolut inte....Äh. ni vet. Tid för varandra är en gåva. Vill man inte ge då är kanske det bara är att lägga ner. Gäller ej alla, men som sagt. Börjar bli tjatigt att vara den som alltid har tid och därför oftast är den tillgänglige. Lätt att tas för given och det finns inget jag verkligen avskyr. Min tid är också dyrbar.


Nåt annat jag bitcha om när jag ändå är igång. Var på bio i afton med Sofia S x 2. Hötorget blev platsen för denna händelse och man går ju in från ett ställe och sen ska man ta sig ut på nåt annat ställe. Det prima med detta är att IN finns det hiss och personal som hjälper och så vidare. Men UT när allt är slut, då är det mörker och tomt och inte en hiss i närheten. Då ska man plötsligt ha fungerande ben och ta sig ner för tusen trappsteg och klara sig. Eeeh...hur har dom tänkt då? Jag skulle viljat vara med på det planeringsmötet.

Samma sak med handikapptoaletterna i stan...man stöter på dom överallt. De är stora, nästan så man kan spela fotboll or whatever där inne. O sen är det alltid en regel att pappersbehållaren med papper som man torkar händerna med, alltid befinner sig ashögt uppe i ett hörn som man för det första inte kommer åt med rullstolen för toasisten är ivägen eller handfatet gör det omöjligt att komma föbi. Och sen är det så högt att endast stående långa personer når upp dem.

Don't even get me started on the mirror.

"Va? Spegel? jaså...vill miffon/ rullstolsburna också ta sig en titt i spegeln? Är inte dom handikappade...dom bryr sig väl inte hur dom ser ut.? De är ju redan så fula och ingen vill väl titta på dom i alla fall? Låt oss sätta dom precis i lagom höjd så alla normala människor kan ta sig en titt. Ja dom som mot förmodan råkar smyga in när det ändå är fullt på alla de andra toaletterna och de har bråttom och vill inte stå i kö. Det gör ju inget. Det är ju så få handikappade som använder dom där iaf. Jag ska ju bara in 5 minuter."

Jaja. stötta på två vänner sen förr och hakade på dom när Sofior vill åka hem. Blev några slata pommes på donken o sen straight home. Nickade till ett antal ggr i taxin. Som sagt...inge mer godis o läsk för den hr flickan ikväll.


Overload


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida