2006-11-08

...when she broke...

allt blir så löjligt
det borde inte betyda nåt
jag borde inte ens ge det nån mening
men det bottnar i dig
när allt grumligt blir klart igen
där är du, bakom alla väggar
under ytan, dolt i mörkret
där är du, som ett spöke, en ängel,
en djävul, som den trofasta

finns inga klara linjer

det vi byggde är raserat
ser inga planer på att rekonstruera,
reparera, renovera
det är kaos, ruiner av besvikelser och svek
hur mycket du än ångrar
finns inget som betalar det pris
det redan kostat


2 kommentarer:

Blogger Roberthson sa...

Hej!

Såg din blogg häromdan och blev ispirerad...nu har Daniel o jag en också!
Skönt att kunna skriva av sig...sina tankar!

roberthson.blogspot.com

Hade så bra!!

11:01 em  
Blogger FatCat sa...

Vad kul. verkar ha startats en blog-våg. min bror inspirerade mig, fast jag hade en sån här för ett bra tag sen, men då var jag fortfarande medlem på Lunar. blev för mkt skrivande på olika sidor. men nu har jag bara här jag skriver. jag lyckades inspirera min vän Alex också, roligt att man kan göra det. Kul att höra från dig/er. Längesen. Kraam

11:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida