2006-11-09

Städonsdag & a lot of ME-time

Försöker få nån rätsida på den här blogsidan. Vill göra olika saker, men hittar inte hur o blablabla. Knacka HTML, jo jag tackar jag, vem orkar med sånt trams? Vad hände med att bara klicka, klistra, dra o släpp? Dagisnivå, men ändå. Jag är inte intresserad av att avancera, det ska bara fungera. Så det så. Bra.

Happ, storebror, tror det startats en slags blog-våg i kretsarna mina. Först började du (eller ja, det fanns väl många andra innan dig men, ja...whatever) o då återfick jag min blog-inspiration, vilket fick Alex a k a Promiscuous att blogga. Trevligt att få vara inspiration till andra. Sen har det tydligen gett sig till känna att även sysslingen plus fruga fått sig en släng av blogg-sjuka. Får se hur långt o brett detta lilla virus sprider sig. Kul.

Ok, gjort det igen...öppnat kontot igen, men denna gång ska jag hålla mig med en viss distans. Det räcker ju med Msn...ska jag verkligen ge mig in i träsket igen? Ska låta bli o mata de där bekräftelsedjuren. Jakten är slut, finito. Det är böcker och seriemaraton som gäller. Eller eventuell skidresa, who knows liksom?

Om jag fick, eller dvs om folk orkade så skulle jag kunna skriva så länge tankarna snurrade i min hjärna. Kan bli ganska länge och ganska många sidor. Men jag tror ingen vinner på det. Dels så missar jag verkligheten och dels så finns det ingen själ i världen som skulle vara så fascinerad av hjärnluddet och elektroladdningarna jag visualiserar i form av text. Ingen aning om vad jag just skrev men det lät inte så illa.

Ingen kan ana att det kryper inpå småtimmarna. Allt jag säger verkar så genomtänkt o bra.

Well. mailade idag lite folk. Ska ta tag i det här med jobb-jakt. Ännu ingen anledning att hänga läpp eftersom jag inte ens har försökt än. Deppa ihop kan man göra efter ett par månader. ser fram emot den här tiden...

Lagade faktiskt, med inspiration från igår när jag var hos Alex, lite stuvade makaroner och kyckling-falukorv. Orka vara gourmet när man sunkar sig genom dagarna. Eller jag menar, när man softar o har det härligt och livet bara leker???

Får inte in nån röd tråd här alls, det mesta spretar. Kanske dags att kapa tråden, trasslet?

Klipp, klipp.

1 kommentarer:

Blogger maro sa...

även en syster till har sällat sej till blogskaran i familjen kan jag meddela! :o)
http://livifarsta.blogspot.com/

5:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida