2006-11-14

Tillökning snart?

Alex gick nyss.
Hängt här o snackat både allvar och lättsamma ting. Åt kanom dtjiin som hon gillar så jag kände att det kunde ju vara nice o servera det. Hade i frysen så det var ju bara o ta upp o värma. Risken finns dock att det skapar cravings. Hm...

Jag är nog mer inne i en salt period, Blev plötsligt sugen på den stora olivburken eller fefferonis i kylen. Eller balsamvinägerdränkta tomatskivor m chalottenlök o lite olivolja med kryddor. Mmm, gott på macka, hör o häpna. Lyckats väcka din nattmatslusta nu? Precis som det var menat alltså.

Jadu, igår var jag uppe till 04.25, satt i soffan och jobba på research och blev helt fast. Är jag väl inne på nåt så kan jag köra rätt hårt. Well, tur att man har sovmorgon.

10.40 varje morgon är det viktigt att slå på 3:an, då börjar serien jag slaviskt följer nuförtiden. Annars tittar jag inte så mkt på TV, mer film som lockar. Eller seriemaraton...Me like a lot. Skulle kunna börja samla på massa serieboxar, bara för att.

Oh, tog tag i en annan sak som jag länge gått o snackat om men aldrig fått arslet ur vagnen o fixat. Mailade akutgruppen.com (om ni letar katt, this is the place) för att hitta en lillebror till Charlie. Han gnäller lite ibland och jag får dåligt samvete som inte leker med honom tillräckligt mycket. Har hört att det då kan vara bra med en kamrat som kan göra honom sällskap. Så sugen på att ha en liten rackare till springa runt här i lägenheten. Det vore mysigt.
Visst kommer det ryka lite lampor, mattor och vaser...men man får väl ha lite billig inredning vad gäller sånt. Är väl praktiskt lagd. Undrar om jag fått det av min ömma moder?

De ringde hur som helst idag och pratade lite och vi bestämde att de skulle återkomma så snart de visste hur det låg till med den andre intressenten som hade "bokat" kattungen jag fastnat för. Otroligt charmig.
Kul att de gav så snabb respons.

Har verkligen haft fullt upp även idag av alla möjliga aktiviteter. Ringt på jobb, lagat mat, tagit mig en välbehövlig dusch (finns det nåt tristare?) och sen har man ju donat med små grejer så man har inte hunnit slappa framför varken TV eller dator särskilt mycket.

Ok skulle inte bli så lång idag. Tänkte jag kunde väl försöka korta ner mina uppsatser, men å andra sidan är jag väl en sån som har mer ord än mening. Gillar ord, det är bara så...

Fick sms av en person som ville fika, längsen man sågs, försökt få till en sammanstrålning förut men det har för ovanlighetens skull inte passat mig, annars brukar det vara tvärtom. Det passade inte idag heller, tyvärr. Men å andra sidan, folk får skylla sig själva som inte har framförhållning. Some other day...I hope.

Haha, råka göra bort mig igår, det händer inte alltför ofta, kan jag ganska säkert säga. Jag är nog för tråkig för det eller helt enkelt för smidig för sånt. Välj själva.

Grejen var såhär att min käre big-bro' skicka mig en länk till ett filmtest där man skulle jämföra varandras filmsmak. Man fick minst 50 filmer att betygsätta och sen fick man senare se hur kompatibla / bra vänman var med den som skickat länken.

Lite kul, tänkte jag och klicka vidare. Kom då till en sida där jag hade hela min adressbok på alla kontakter jag nånsin haft och mailat med. Utöver vänner och ytliga bekanta så fanns ju även läkare, advokat, chefer och jobbansökningsfolk osv, well you get the picture.
Jag började avmarkera dem som inte skulle få filmtestet vidarebefodrat.
Klickade "send". Blev snabbt kallsvettig då jag med ens insåg att jag kunde rulla ner till en FULL SIDA TILL...med resten av mina e-mail kontakter.
Tryckte på "stop", men det var för sent. Stirrade på skärmen.

Snyggt.

Tack vare det lilla missödet fick jag 9 vänner som joinade den lilla siten. Haha, tog ett tag tills jag haja vilka personerna var. Fick veta att för en del hade det piggat upp med ett annorlunda mail i deras box och då fattade jag att det faktiskt inte gjorde så mycket. Ibland för det med sig nåt gott att råka göra en tabbe. Om det ska vara så, är det värt att göra bort sig då och då.

Bror Patrik, håller med delvis, men tycker ändå att blog kan föra oss närmare, särskilt med tanke på att vi hörs rätt sällan ändå, syskon emellan (hetsa Lotta, hetsa Lotta). Blogen kanske får oss att hänga med och kunna involvera oss mer i varandras liv och när vi väl sen hörs per telefon eller ses så kan man gå direkt inpå de mer konkreta frågorna. För mig gör det nog inte så stor skillnad då jag alltid ägnat mig åt skrivande i olika former, officiellt och mer privat.

Blog är inte för alla, men man kan som Lina säger, ge det en chans. Jag stödjer denna lilla våg som skaplar över oss alla Rosdals-ungar.

Just ja, jjulen vad händer med den? Ska det sluta med att Fatty får sitta ensam i sin lya o äta köttbullar m katten och öppna självköpta julklappar? Somna med ris à la malta i käften.
Låt detta icke ske.

Bon Nuit

5 kommentarer:

Blogger Carolina sa...

Nej, det borde inte ske, jul i din egna lya alltså, i annat fall kan du du fira här, med oss och fam Poysti! Vi är lediga rätt mycket i jul, så det finns hopp om gemenskap i både Arboa och Horndal efter själva julafton.
/Lina

11:02 em  
Blogger Mr 51 sa...

Jadu...julafton ska vi vara hos Matildas syrra som ska hålla i julfirandet för första gången, men sen är nog tanken att vi ska komma upp till Arboga dagen efter, eller något sådant... =) Så folk kommer nog hem till julhelgen i alla fall!! =)

4:57 em  
Blogger Eisiv sa...

Hej på er! För ni är väl här och läser allihop, så det bör ju räcka om man skriver till en av er åt gången. Kan ju alltid alternera.
I alla fall skulle nog Mattias komma hem i jul så jag har lagt in om semester (lö-må). Vet väl inte om det blir beviljat, men det låter rätt hoppfullt. Så du är välkommen hem Sofia så inte Mattias blir sittande ensam med päronen och mormor på julafton.

6:43 em  
Blogger Carolina sa...

Lotta, läser du? Ge dig tillkänna och skaffa en blog du med!
/Lina

11:36 em  
Blogger Promiscuous sa...

Jag vet iaf vad du kan göra till nyår...Komma på en härlig Promiscuousfest. See ya soon Miss Fatty/Promiscuous

7:36 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida