2006-11-27

Ut o snurra i Kista

Blev lite besviken i fredags, men lördagen vägde upp det gott och väl.
Drog till Soft Kök o Bar med Mike och fick äntligen min välbehövda dansdos. Kan man bli lyckligare? Träffade på lite roligt folk. I början av kvällen trodde jag att jag aldrig mer skulle kunna återvända till detta ställe, just p g a av damtoaletternas minimala storlek, men till min stora glädje kollade jag in herrarnas och upptäckte att den var betydligt rymligare.
Plus i kanten, man slapp dessa löjliga köer som tjejer behagar pyssla med.

I söndags fick jag för mig att handla lite mat och insåg att det var rabatt på Cubus otroligt mumsiga mysdresser. Köpte en ljusgrön och har den på mig just nu. Fast nu har jag jeans i o f, var ju iväg tidigare i afton för och träffa lilla katten för första gången.

Ja bara det lilla äventyret var helt galet. Hetsig taxichaufför som var otrevlig mot dem han ville ha hjälp av, för han hittade inte för fem öre och det gjorde ju inte jag heller, men skillnaden mellan honom och mig var ju att han var anställd för att hitta, inte jag...
Sen så när han väl fick direktioner, så lyssna han inte och var för ivrig och svänga för tidigt. T o m jag hajade att han inte skulle köra in där och där. Uppenbarligen inte lyssna på det örat.

Vad göra?

Galningen körde in på en gångbana och gick ut bland husen för att leta rätt på numret. Sen sa han att han hade hittat och han hjälpte mig ut och höll i rullstolen, jag sa vänligt men bestämt att jag kunde rulla själv, att han inte behövde köra mig (duuh jag har armar kvar hallå???)
-Men varför ska du vara så envis?
-För att jag inte behöver hjälp, jag kan rullla själv, jag klarar mig själv varje dag. Du behöver inte hålla.
Efter ett tag släppte han.
-Ja men vet du var vi ska då?
-Nej
-Du åker ner mellan husen där och brevid så har du rätt nummer.

Jag tackade och var glad att bli av med honom, rullade ner dit han hade pekat, men det var helt fel. Åkte vidare och hitta tillslut. Hade sms:at tjejen som hade kattungen att jag skulle bli lite sen och när vi irrade runt med taxin hade jag försökt nå henne på mobilen för att få lite vägbeskrivning men fick då til svar : "Numret på abbonnenten kan ej nås för tillfället". Hurra tänkte jag, vet ju inte ens om jag hamnat rätt. Allt kändes väldigt fel. Där satt jag, utanför ytterdörren, framför trappen med två höga steg och nådde inte att trycka på den förbaskade ringklockan. Tittade mig omrkitng efter nåt långt att peta med. Förgäves. Som ett fån satt jag och ropade tills nån kom och öppna och det visade sig vara katttjejens sambo. Katttjejen själv var iväg o fixade akuta familjeanlägenheter.

Var 30 min sen och jag skulle snart behöva lämna stället, då jag hade förbeställt återresa så det inte skulle bli så långvarigt. Jo jag tackar jag. 18.50 var jag på plats men ingen taxi.
20 min senare ringde jag som reglerna är, jouren och ville se var bilen var nånstans. Då hände nåt och samtalet bröts. Jag ringde jouren igen och kvinnan i växeln meddelade att de skulle skicka en ny bil som skulle vara där inom 10 min. Självklart var min ipod död, så jag fick sysselsätta mig på annat sätt. Hade för en gångs skull tagit på mig en svalare jacka, såklart, just för att det varit för varmt den senaste tiden för min tjocka gröna. Men efter 30 min ute i kylan, sittandes där på vändplanen och vänta på en taxi som aldrig kom, kan vem som helst bli kall i vad som helst.
När bilen äntligen rullade in på planen var jag mest tacksam att få komma in i värmen.

Förresten.

Själva mötet med katten blev lite kort och jag trodde inte jag skulle hinna vinna dess förtroende snabbt nog så den skulle närma sig mig innan tiden var slut. Han var väldigt blyg i början, men när han fick vara ifred av ägaren och fick bestämma takten själv, kom den snart efter några tveksamma vändor upp och ner, kikandes mellan trappstegen. Nosade och var väldigt intresserad av hela rullstolsmackapären. Kattungens mamma trippade också fram o kikade.

Jättefina katter och ägaren sa att det var mycket ovanligt att kattungen ens ville komma fram o hälsa, han brukade mest springa o gömma sig när folk kom. Jag såg det som ett gott tecken.
Bara Charlie accepterar honom.

Ok, på vägen hem körde chauffören fel (detta var en annan, en trevlig) för han och jag var så inne i en konversation så han fick åka en omväg och stänga av taxametern ett tag.
Haha. Ja, varför ska nåt gå snabbt och smidigt?
Så hemma runt 20.00. Inte riktigt efter mina planer men, men.

I helgen fick jag ett sms, det kan jag säga var verkligen inte väntat. Får väl se...
Lite smått irriterad faktiskt. Jag menar...äh.

Just ja, glömde bort att jag steg upp 7.00 för att hinna käka frukost o fixa lite innan advokaten kom runt 9. Han visste att han var tvungen att dra före 10.40, men vi blev klara innan det, så jag kunde se mitt Everwood i lugn o ro anyway.

Ok. Tydligen ska jag inte lattja med Alex imorrn, jobbar inte kväll som planerat, utan dag. Tråååk. Hon meddelade mig nyss detta.

Ska nog köpa lite Justin-biljetter för och pigga upp mig lite. Vad säger du om det A.J?


Tjaatjing!

6 kommentarer:

Blogger Carolina sa...

Vad sa advokaten? Förresten kan inte du fixa lottningen av syskon paketen? Har någon sett Lotta på bloggen nånstans? Ser hon oss? Många frågor, men inga svar...

12:10 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vi kan väl höras angånde biljetter tonight. Jag ska först till skolan sen ska jag barnvakta i Nacka. Jag kan slå dig en pling on my moooobile på väg hem!

//A.J

7:42 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jo jag läser alla bloggar. Skrev nåt litet inlägg bakåt här men det var väl efter alla slutat läsa... Är inte så flitig på att skriva.

7:52 fm  
Blogger Promiscuous sa...

Vilken otrevlig människa! Skicka honom på charmkurs! Synd att vi inte kunde cs idag...miss you! Jo, det är klart att det är skönt att skriva av sig lite....Tack för att du finns vännen!

Kram/The one and only Promiscuous

9:23 fm  
Blogger Carolina sa...

Lotta! Welcome!!!!Börja med en blog du med! Det är inte så krävande faktiskt! När kommer du/ni till Arboga? Vi kommer juldagen och stannar max 2 nätter!
Vad önskar sig era barn i julklapp?
/Lina

11:39 fm  
Blogger FatCat sa...

Det är ju fint att ni skriver kommentarer til varandra i min blogg. Haha...Lotta Välkommen! Vi ser alla fram emot din, som vi kommer följa även den frenetiskt. Heja heja heja!
Anna, jag är borta ikväll mellan 18.00 - 22.00 nåt sånt. Men om du är vaken så sent (hihi till tanten) så kan du ju ringa any time efter. Kram

12:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida