2006-11-23

Slacking 10.00-03.00, or something something

Fadern var nyss i telefon. Han är på väg till Sthlm med ett lass som ska på dramaten i afton. Tänkte kanske kika förbi. Beror ju på om jag ska in till Sky Bar o möta upp S.S.
Kan behöva komma ut lite. Rasta tjocka katten.

Igår blev det bättre med diverse folk som muntra upp. Det är liksom inte så kul att få nej. För mycket nej så det är fullt på Nej-kontot i Fatty-banken. Fram för mer Ja-insättningar.

Well. Har uppdaterat alla möjliga säkerhets-åtgärder man kan tänks aig på datorn, håller fortf på, men det känns bra när det står "Excellent" på security status.
Tryggt.

Såg Grizzly Man igår (OBS! du som vill se den o helst inte vill veta nåt hoppa över detta stycke).

Lite makabert på sätt o vis, han blev ju uppkäkad av en Grizzly för nåt år sen eller när det var och sen gjordes en film av hans video-dokumentationer ute på Alaskas vildmarker. Timothy som han hette, älskade verkligen de där björnarna. Han dog iaf för något han brann för. Han visste hur farligt han levde och det var hans önskan att få dö därute om det så skulle bli så. Sista bandet fanns, med ljuden av honom och hans partner (som var med honom vid björnattacken). De sista skriken fanns inspelade. Man fick naturligtvis inte höra, men mannen som gjorde filmen lyssnade i lurar och han blev självklart väldigt tagen och upprörd. Han bad Timothys vän som hade bandet, att aldrig nånsin lyssna på det och att för hennes eget bästa, förstöra det så det aldrig nånsin spelas upp igen. Hon sa med tårar i hennes ögon att hon aldrig hade tänkt lyssna på det och aldrig nånsin se på bilderna som togs av resterna av det som fanns kvar av Tim. Fruktansvärt...Men en sak som ändå kändes bra var att björnarna var det enda som fick honom att sluta dricka. He was a troubbled man och skulle förmdoligen druckit ihjäl sig. Men han fann kärleken till djuren. Fascinerande vilken kraft naturen kan
ha.

Såg även en dramatiserad verklighetshistoria, Glory Road, handlar om det första blandade lag med majoritet av svarta lagspelare, som nådde NCAA national champoinship, förändrade spelet för alltid och gjorde historia. Inspirerande och stärkande. Väldigt bra. Rekomenderad.

Ska knarka lite "Friends" och peppa upp mig lite.

Dags o klippa mig, ringer nog salongen imorrn eller nån dag. För många bad-hair days are coming at my way.

Shop-Shop


9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hm, vill också klippa mig igen, känner mig som en svamp. Du, visst avr det väl som så att Stacys fungerade utmärkt som lokal för dig? Det har öppnat en ny klubb där, dans, dans, dans...
Ba så du vet. Jag skulle gärna testa den, typ 2009 eller nåt;)

Kram

10:56 fm  
Blogger FatCat sa...

Stacys? Minns ej var det ligger...ja det kan vi testa. Kram

12:43 em  
Anonymous Anonym sa...

Det ligger på regeringsgatan, upp från NK liksom. Minns du nu?

1:07 em  
Blogger FatCat sa...

Hm var det där dom spelade?..grabbarna?

4:53 em  
Anonymous Anonym sa...

Nä, eller, du och jag har aldrig varit på Stacys, men du har varit och du lovordade lokalen. Men detta är ju löjligt, varför minns jag sånt här? Haha. Fast jag minns inte vilka du var där med men jag tror att det var med några studiekamrater från bibelskolan. Hur som helst har det nu öppnat en klubb i dessa lokaler och jag har hört från olika håll att det ser bra ut, på pappret, de öppnade i onsdag så jag har inte direktrecensioner from the dancefloor. Nu ska jag skriiiiva uppsats. Ha en bra helg!! Detta är ju billigare och smidigare än sms. tangetbordet, pekfingervals och hepp så konverserar jag och favvofettot:)

5:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Fick tag i Farstamågen igår kväll, tillbringade en stund barnbarnen och deras föräldrar. Hoppas det passar bättre nästa gång. Förresten det blir nästa lördag, ska med ett gäng till Mamma Mia. Höres!

12:42 fm  
Blogger Eisiv sa...

Jag kanske följer med jag också, om det finns plats i bussen.

12:52 fm  
Blogger FatCat sa...

JAAAA nu vet jag Anna! Dr Albans ställe! HAHAHA

4:16 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ja just ja HAHA. Varför spelade jag inte Albankortet, mitt ärkepucko, jag visste ju det. Hoho. We have to dance.

Skriv helgrapport. Min lyder som följer: Fredag --> död framföridol--> ZZzzzZZZZ
Lördag: Upp 6.30 hämta bil i Midsommarkransen stor bil--> mot Gävle, drive through på donken, körde in i en cementpelare--> bilsidan demolerad. Dyyyyyyyrt. Gävle--> packa möbler, titta på lägenhet, käka buffe--> Uppsala ikea, gardintjafs (10000000 människor varav hälften var en tvärhand höga och bara skrek)--> Sjöstaden, kånka möbler i regnet, tappa soffa, bli skälld på--> lämna bil i midsommarkransen--> 3600 kronor (tur att vi tog försäkring)--> fylla i konstiga papper och bli inlåsta med personalen på macken för att ett gäng bara stal hela tiden (helt sjukt var det, de bara klev in, förde liv och plockade på sig saker, som en film????)--> hem 19 somnade--> sov--> kläder på--> telefonplan, Oskar dj på landet--> robban och Anna drog upp inte bara medelålderna utan även medelvikten--> hem och SOVA!
//Kram

11:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida