2006-11-22

Warning for selfpity

Vaknade outvilad och med russinögon.
Känner mig fortfarande nyvaken och det är eftermiddag nu.
Vet inte vad som gick snett.
Allt känns skit.

Två av mina jobbmöjligheter sa nej och jag förlorade all energi.
Som om jag inte hade några reserver.
Som att jag plattas till så fort det händer nåt tråkigt.
Har ingen ork att fightas hela tiden.
Känns som om jag sugs in igen.
Apatin kommer smygandes och biter sig fast.
Är livrädd för att tappa gnistan, farten som jag jobbat för i flera års tid.
Vill inte hamna i bubblan igen.
Kan nåt få vara enkelt när det gäller mig?
Kan inte nåt bara få vara simpelt.

Ingen är intresserad av en deltidsjobbande rullstolstjej.
Det är budskapet som jag hela tiden måste slåss mot,
mest i min egen skalle, men mycket där ute i verkligheten också.

Erfarenhet är tid, tid är pengar.
Varför satsa pengar på en haltande travhäst?
Vad gör man med dom? Avlivas inte såna?

När ska nån fatta - jag kan vara en utav deras bästa personal som de aldrig kommer att få.

För mycket uppförsbackar just nu,
behöver en nerförsbacke snart innan andan tar slut...


I failed myself today :(

6 kommentarer:

Blogger Carolina sa...

Tråkigt! En del har för lite att göra andra för mycket....balans efterlyses!
/Lina

5:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Släpp det. Bara släpp, titta film, ät konstiga plommon från Thailand, klappa katten, planera roliga saker och försök landa, det har varit en del för dig senaste tiden. Det är motigt, men det kommer att gå, nångång någonstans. Du är ju fantastiskt.
/Eyjey

6:36 em  
Blogger FatCat sa...

:) tack, behövde det

7:04 em  
Blogger Carolina sa...

Håller definitivt med AJ! Har förresten inte upptäckt din lilla feta katt förut! är den ny?
/Big sis

11:33 em  
Blogger maro sa...

Så nu har du klurat ut det med bilden! Grattis! Men jag skulle väl mena att den kanske skulle vara lite större..? om det går vill säga.. hum hum.. apatin är farlig, trust me sis. Man får vakna, släppa och ta nya tag. vakna upp, av gamla tankar om nya tag! Tänk om det vore så lätt.. livet rullar på! Tack för senast, sa jag det? Kram!

1:02 fm  
Blogger FatCat sa...

Tack syskom o vänner. Jo katten är ny OCH gammal. Den skapades för längesen, innan FatCat var etablerat eller synonymt med mig. Visst har jag försökt få den större, men blir snabbt uttråkad av såna här tekniska skitsaker. Den är är. Klicka om ni vill få den ännu fetare/större :)

2:47 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida